RETROKOGEMUS

Kuni 1990. aastateni oli Eestis, nagu ka teistes Ida-Euroopa maades, vähe ligipääsu Lääne Euroopas ja Ameerikas levinud mängudele. Selle asemel olid populaarsed Dendy konsoolid, mida ei tuntud kusagil mujal maailmas. Dendy oli “Famiclone”: Nintendo Famicomi piraatkoopia, mida toodetid Taiwanis post-sovietlikule turule. Sellised 1980. aastatel populaarsed mängud nagu Super Mario jõudsid Eestisse 1990. aastatel ning teisel platformil. Levinud olid mängukompliatsioonidega kassetid ning osaliselt vene keelde tõlgitud mängude nimed, nagu ka mitteametlikud (ning tihti katkised) pordid konsoolide vahel.

Eestis oli populaarseks mängimiskohaks “mängutoad”, mida peeti tihti elumajade keldrites, kus mõne krooni eest sai kohapeal mängimiseks rentida kasseti. See kummaline skeene vormis Eesti videomängude “kollektiivse kultuurimälu” (van Dijck, 2004) ning lõi erilise viisi, kuidas videomänge siinmail kogeti (seda eriti post-sovietlikus ühiskonnas). LVLup! muuseum taaselustab seda unustatud folkloori ning rekonstrueerib Eesti videomängude ajalugu läbi konsoolide, mängude, arhiivimaterjalide ja isiklike lugude.

Meie muuseumis saavad külastajad mängida konsoolidega 1980. aastatest kõrvuti kaasaegsete masinatega. Väljapanekus on esindatud mõned haruldused ja huvitavad ideed minevikust (näiteks Power Glove Playstationile). Meie muuseumis saab peale mängimise ka unikaalse kogemuse, justkui oleksite kellegi elutoas 20-30 aastat tagasi. Meie ruumide atmosfääri teevad tõepärasemaks originaalsed artefaktid eelnevatelt põlvkondadelt.

LOOJAD

Camille Laurelli on prantsuse intermeediakunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Ta sai oma doktorikraadi Annecy Kõrgemast Kunstikoolist (2014.a.) ning magistrikraadi Grenoble’i Kõrgemast Kunstikoolist (2005.a.). Ta on kureerinud mitmeid näitusi nii Eestis, Prantsusmaal kui Tšehhi Vahariigis ning annab külalislektorina tunde Eesti Kunstiakadeemias. 2018.a. ilmus tema töö retrospektiivkataloog (MAMCO kunstimuuseumi ja Annecy Kõrgema Kunstikooli kirjastused). Laurelli on LVLup! Interaktiivse videomängude muuseumi kaasasutaja ja kunstiline direktor.
Andrejs Rusinovskis on diplomeeritud noorsootöötaja, kellel on palju Euroopa Komisjoni finantseeritud noorteprojektide kirjutamise ja läbiviimise kogemusi. Ta on loonud mitmete initsiatiivide marketingi ja disainikontseptsioone, näiteks venekeele õpik “Davai!” eestikeelsetele koolidele. Rusinovskis on pikaaegne videomängude ajaloo huviline ning on kirjutanud mängutööstuse kohta mitmeid artikleid. Ta on LVLup! Interaktiivse videomängude muuseumi kaasasutaja ja tehniline direktor.

MEIE SÕBRAD